Általános Szerződési Feltételek / General Terms and Conditions

PLEASE CLICK HERE FOR ENGLISH

Utoljára módosítva: 2023. MÁJUS 15.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja ezen Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban: ÁSZF)! Jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra tekintettel kell értelmezni. Amennyiben a jelen ÁSZF és a honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

1. Az üzemeltető adatai:

Név: Múlt-kor Kft. (továbbiakban: Üzemeltető)
Székhely: 1024 Budapest, Keleti Károly utca 15/b.
Cím: 1024 Budapest, Buday László utca 5/b. III. emelet
Honlap: magazinly.com
Telefonszám: +36 (70) 614 7677
E-mail: hello(kukac)magazinly.com
Cégjegyzékszám:  01 09 946026
Adószám: 22948469-2-41
Bankszámlaszám: K&H Bank – 10300002-10514972-49020019

2. Termékek, megrendelési és vásárlási folyamat rövid leírása

Köszönjük, hogy a Magazinly Magazin Piacteret választotta!

Az oldal segítségével éves nyomtatott és digitális magazin előfizetéseket, korábbi digitális és nyomtatott lapszámokat és egyéb kulturális termékeket (társasjáték, könyv, puzzle, stb.) lehet rendelni. 

Nyomtatott korábbi lapszám vagy egyéb kulturális termék vásárlása esetén a megrendelt tételeket a fizetéstől számított 7-10 munkanapon belül, postai úton juttatjuk el Önhöz. 

A digitális előfizetés az aktuális lapszámot is tartalmazza már, valamint az azt követő, az előfizetésben szereplő további lapszámokat. 

Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 7 és 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem mondható le.

3. Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

  1. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
    2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014. (II. 26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (GDPR).

4. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása

A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a Honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF különösen az Önt és bennünket illető jogokat és terhelő kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles a jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerni és elfogadni. Az elfogadással az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Kiadó között, a megrendelés leadását követően megküldött visszaigazolással létrejövő elektronikus úton megkötött szerződés részét képezi. A felek között elektronikus úton megkötött szerződés nyelve a magyar.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Kiadó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a Honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

Ha az ÁSZF valamely pontja érvénytelen vagy kikényszeríthetetlen, az az ÁSZF többi rendelkezését nem érinti, azok továbbra is teljes egészében érvényesnek tekintendők. 

5. Termékek, Árak

A Honlapon az Üzemeltető részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

A Honlapon feltüntetett árak forintban (HUF) értendők, tartalmazzák a mindenkor hatályos aktuális ÁFA összegét. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az árak a szállítás költségét nem tartalmazzák, a szállítási költség minden esetben külön feltüntetésre kerül. A nyomtatott magazin éves előfizetés esetén azok szállítására nem számítunk fel külön szállítási díjat.

A Honlapon található árak Magyarországra történő rendelésre/előfizetésre vonatkoznak. Termékeink külföldre az EU országokba is megrendelhetők. Külföldi szállítási címre történő rendelés esetén a belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. Az előfizetett lapszámokat vagy megrendelt kulturális termékeket postai úton juttatjuk el Önhöz. 

A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.

Felhívjuk figyelmét, hogy bankkártyás vásárlás esetén a SimplePay, a K&H vagy PayPal által elfogadott bankkártyákkal tud fizetni a rendszerünkben.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Üzemeltető teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.

Amennyiben Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő megvásárlást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától. Önt ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.

6. A megrendelés lebonyolítása

6.1 A Kosár, a Kosár tartalma

A honlapon történő vásárlás minden esetben regisztrációhoz kötött.

A vásárlás első lépéseként eldöntheti, hogy milyen terméket kíván vásárolni. Ezt követően kerül sor a kiválasztott tételek Kosárba tételére. Ez természetesen nem kötelezi Önt vásárlásra, amennyiben meggondolja magát, akkor a „törlés/kuka” gombbal bármely tételt kiveheti a Kosárból. A vásárlás folyamata az oldal elhagyásáig, vagy a rendelés leadásáig szabadon folytatható. A Kosárba tett és meg nem rendelt termékeket a Kosár ürítéséig vagy annak elavulásáig megőrizzük, a felhasználót 3 alkalommal (24, 72 és 168 óra elteltével) e-mailben figyelmeztetjük az elhagyott Kosár/fizetetlen megrendelés tényére.

6.2 Termék megrendelése, rendelés rögzítése

A Kosárban összegezzük az Ön által kiválasztott termékeket, valamint a fizetendő végösszeget. A Kosár tartalmának áttekintése után tudja megadni a szállítási címet/címeket. A szállítási címtől eltérő számlázási címet szintén itt tudja megadni.  Mindezek után a „Megrendelés véglegesítése” gombbal véglegesítheti rendelését. Ekkor egy összegző oldalon ismét megtekintheti a Kosár tartalmát, a termékek után fizetendő díjat, a szállítási díjat és a fizetendő végösszeget. Amennyiben a rendelési adatokat rendben találja, a „Rendelés feladása” gombra kattintva átirányítjuk Önt választásának megfelelően a SimplePay, a K&H vagy a PayPal fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető.

6.3 Adatbeviteli hibák kijavítása

Amennyiben a vásárlás során egy vagy több terméket tévesen helyezett be a kosárba, vagy csupán az ár ellenőrzését követően tapasztalta, hogy tévesen került a kosara összeállításra, úgy a “törlés/kuka” gombbal bármelyik tételt, vagy tételeket kiveheti a kosárból.

7. A bankkártyás fizetés részleteinek leírása, a fizetés menete, banki átutalás

A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat webáruházunkban. A kosárba helyezett áruk megrendelését követően, a bankkártyás fizetési mód kiválasztása után Önt választásának megfelelően a SimplePay, a K&H vagy a PayPal  fizetőoldalára irányítjuk, ahol az adott pénzügyi szolgáltató által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyával. A bankkártyás fizetéshez a fizetőoldalon meg kell adnia a bankkártya számát, a lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz!

Amennyiben a SimplePay rendszerén keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a SimplePay fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik SimplePay accounttal, a SimplePay akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.

Amennyiben a K&H rendszerén keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a K&H fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik K&H accounttal, a K&H akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.

Amennyiben PayPalon keresztül kíván nálunk terméket vásárolni, abban az esetben átirányítjuk Önt a PayPal fizetőoldalára, ahol a fizetés biztonságosan elvégezhető. Ha Ön nem rendelkezik PayPal számlával, a PayPal akkor is támogatja a bankkártyás fizetést.

Amennyiben a fenti bankkártyás fizetési lehetőségek közül egyik sem megfelelő az Ön számára, választhatja a banki átutalásos fizetést is. Ebben az esetben a megrendelés leadásakor egy “Fizetésre váró…” megrendelési visszaigazolást küldünk az Ön által megadott e-mail címre, amely tartalmazza a bankszámlaszámunkat és a fizetési adatokat. A banki átutalások feldolgozása több munkanapot is igénybe vehet, ezért kérjük, hogy az átutalás után a fizetési bizonylatot legyen kedves elküldeni az [email protected] e-mail címre. Az összeg beérkezése után “Sikeres megrendelés…” visszaigazolást is küldünk az Ön által megadott e-mail címre. A megrendelés feldolgozása minden esetben az összeg beérkezését követően kezdődik meg!

Amennyiben a fenti bankkártyás fizetési lehetőségek vagy a banki átutalás közül egyik fizetési lehetőség sem megfelelő az Ön számára, kérjük ügyfélszolgálatunknak jelezze: (+36-70-614-7677) vagy hello(kukac)magazinly.com címen.

8. Megrendelés, megrendelés módosítása, lemondása

Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 7 és 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.

Amennyiben egy termékből több példányt szeretne vásárolni, a termék Kosárba helyezésekor megadhatja a kívánt példányszámot. A Kosárban lévő termékek példányszáma közvetlenül a rendelés leadását megelőzően is módosítható. Ha megváltoztatta a Kosárban lévő termékek példányszámát, kattintson a „Darabszámok frissítése” gombra, hogy a rendszer kikalkulálja az aktuális árat.

Amennyiben kifizetett rendelést szeretne lemondani, kérjük ügyfélszolgálatunknak jelezze (+36-70-614-7677) vagy hello(kukac)magazinly.com.

8.1 Nyomtatott éves magazin előfizetés / nyomtatott korábbi lapszám vásárlása

  1. Amennyiben Ön az azonnali fizetéses és/vagy bankkártyás fizetési módot választja, a megrendelés leadásáról, illetve a sikeres pénzügyi tranzakcióról a rendszerünk 48 órán belül automatikus visszaigazolást küld. 
  2. Nyomtatott korábbi magazin lapszám vásárlása esetén szállítási díjat számítunk fel.
  3. Az éves előfizetési díj tartalmazza a szállítási díjat. Az éves nyomtatott előfizetés a benne foglalt összes lapszámot tartalmazza, és nem az aktuális (újságárusoknál kapható), hanem a következő lapszámmal indul.
  4. Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 7 és 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni.
  5. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.
  6. Külföldi szállítási címre történő előfizetés esetén belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. Az előfizetett lapszámokat vagy korábbi lapszám rendeléseket postai úton juttatjuk el Önhöz.

8.2 Digitális éves magazin előfizetés / digitális lapszám vásárlása

A digitális termékek a Honlapon történő regisztráció és belépés után válnak elérhetővé. A belépéshez, illetve a digitális olvasó és a digitális magazinok megnyitásához internetkapcsolat szükséges. Egy felhasználó egy időben csak egy eszközről léphet be fiókjába, ellenkező esetben a rendszer automatikusan kilépteti a korábban bejelentkezett felhasználót. A digitális magazinok tartalma csak online elérhető, internetkapcsolat hiányában nem hozzáférhető a megvásárolt tartalom. A digitális kiadványok saját eszközre nem letölthetők, E-könyv-olvasón nem hozzáférhetők, csak kizárólag böngészőből megnyitva elérhetők.

  1. Az éves előfizetés tartalmazza az aktuális lapszámot, továbbá az éves előfizetés keretében következőleg megjelenő lapszámokat. A digitális előfizetés első (aktuális) száma a Honlapon történő regisztrációt és belépést követően azonnal elérhetővé válik. A „Profil” oldalon tudja figyelemmel kísérni előfizetése státuszát. Előfizetése lejárta után az Ön által megvásárolt termékek továbbra is elérhetők maradnak a fiókjában.
  2. A nem előfizetés keretén belül vásárolt korábbi digitális lapszám(ok) vagy különszám(ok), a regisztráció és belépés után továbbra is elérhetők maradnak az Ön fiókjában.
  3. Digitális vásárláson belül lehetősége ajándékozásra is. Ajándékozás esetén a megajándékozottat e-mailben értesítjük ajándékáról. Az értesítő e-mail tartalmaz egy kuponkódot. A kupont a megajándékozott saját regisztrációja során (vagy ha már regisztrált, a belépést követően) tudja felhasználni. Belépés után elérhetők lesznek számára a termékek. Az ajándékozónak lehetősége van beállítani, hogy az értesítő e-mailt az ajándékozott melyik napon (CET 12:00) kapja meg. Ennek az időpontnak a megrendelés leadását követő 60 napon belül kell lennie.
  4. Az éves nyomtatott és digitális előfizetés lehet megújuló, amennyiben a fizetési formák közül ezt választja. Az automatikus megújulás előtt 7 és 2 nappal a rendszer üzenetben figyelmezteti a felhasználót az előfizetés automatikus megújulásának határidejéről. Az előfizetés automatikus megújulása bármikor felfüggeszthető belépést követően a Profil oldalon az Előfizetéseim vagy a Bankkártyáim menüpontokban. Amennyiben szeretné az előfizetés automatikus megújulását felfüggeszteni, azt az Előfizetésem menüpontban az Előfizetés megújulás felfüggesztése, vagy pedig a Profil oldalon, a Bankkártyáim menüpont alatt, a Bankkártyaterhelési engedély visszavonásával tudja megtenni.
  5. A már kifizetett, megkezdett előfizetés nem lemondható.

8.3 Kulturális termék vásárlása belföldi vagy külföldi szállítási címre

Amennyiben Ön az azonnali, SimplePay, K&H vagy PayPal segítségével történő fizetési módot választja, a megrendelés leadásáról, illetve a sikeres pénzügyi tranzakcióról a rendszerünk 48 órán belül automatikus visszaigazolást küld.

  1. A Múlt-kor kulturális termékei Magyarországon kívül EU-országokba rendelhetők meg, kizárólag azonnali fizetéssel.
  2. Külföldi szállítási címre történő előfizetés esetén belfölditől eltérő szállítási díjat számolunk fel. A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.
  3. A rendeléseket postai úton juttatjuk el Önhöz.

9. Megrendelések feldolgozása, szállítás

A megrendelések feldolgozása a fizetést követően haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül megkezdődik.

A belföldi szállítási költség a mindenkori postai díjazás szerint kerül kiszámításra. A kifizetett termékek szállítása postai úton történik. A nyomtatott korábbi lapszámokat vagy kulturális termékek, a pénzösszeg beérkezését követően 7-10 munkanapon belül érkeznek meg a fogyasztóhoz. Utánvételre, személyes átvételre nincs lehetőség.

  1. Nyomtatott előfizetés rendelése esetén az előfizetést nem az aktuális (a befizetés dátumának a napján az újságárusoknál kapható), hanem a következő lapszámtól indítjuk.
  2. Nyomtatott korábbi lapszám vásárlása esetén 1-4 db-ig a szállítási költség a mindenkori postai díjazás szerint alakul, ajánlott postai levélként kerül kiküldésre.  
  3. Fizikai termékek vagy 4-nél több lapszám rendelése esetén futárszolgálattal küldjük a megrendelt terméket.
  4. A honlapon szereplő szállítási kedvezmények/ingyenes szállítás kizárólag belföldi, egy szállítási címre történő rendelés esetén érvényesek.

A csomagot a feladástól számított 48 órán belül házhoz szállítja futár szolgálat. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem jár sikerrel, a futár a következő, vagy a címzettel egyeztetett munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a futár a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt. 

A küldemény útjáról, státuszáról folyamatosan értesítjük a megrendelőt valamint a kiszállítás esedékességéről a címzettet.

Sajnos olykor megeshet, hogy rajtunk kívül álló okok miatt a rendelést nem tudjuk a vállalt határidőre teljesíteni. Ilyen esetben mindig igyekszünk a késésről és ha ismert, a szállítás várható új időpontjáról a lehető leghamarabb tájékoztatni a megrendelőt.
Amennyiben a rendeléssel és a szállítással kapcsolatban további kérdései merülnek fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a +36 (70) 614 7677 telefonszámon vagy a hello(kukac)magazinly.com e-mail címen.

Amennyiben az Üzemeltető a rendelés folyamán vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a rendelésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, erről haladéktalanul tájékoztatni fogjuk a megrendelőt, valamint a megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatérítjük.

10. Elállás

A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró felhasználóra és vásárlóra vonatkoznak, aki terméket (árut), vagy szolgáltatást vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a jelen pont alkalmazásában a továbbiakban: „Fogyasztó”).

A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A Fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az Üzemeltetőhöz az Üzemeltető által jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott valamely elérhetőségén. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Üzemeltető részére. Az Üzemeltető e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 (tizennégy) naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Üzemeltetőnek.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Üzemeltető a határidő számítás szempontjából. Javasolt, hogy a Fogyasztó az elállásról szóló levelet ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket az Üzemeltető (1024 Budapest, Buday László u. 5/b) címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Üzemeltető címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az Üzemeltetőnek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a Fogyasztónak, az Üzemeltető saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül – a termék visszaküldése feltételével – az Üzemeltető visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Üzemeltető jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Üzemeltető a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Üzemeltető, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:

(a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Üzemeltető a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti

(b) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

11. Szavatosság, jótállás, kellékszavatosság 

A felhasználó minőségi kifogás esetén szavatossági igénnyel élhet az Üzemeltető felé. A (kellék)szavatosság az Üzemeltető hibás teljesítésért való felelősségét jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék vagy szolgáltatás – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a honlapon feltüntetett, valamint az Üzemeltető által meghatározott tulajdonságoknak. A vásárló a termék vásárlása és szolgáltatás megrendelése esetén a Ptk. 6:163. §- a értelmében a teljesítés időpontjától számított egy éves, Fogyasztó esetén kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. A kiszállított termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációkat, kifogásokat a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül kell az Üzemeltető felé közölni. A jogszabály fogyasztói szerződések esetében kéthónapos határidőt állapít meg, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. A két hónapon túli bejelentés önmagában nem eredményezi a vásárló jogainak elveszítését, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell téríteni az Üzemeltető részére.

Hibás teljesítés esetén a Felhasználó, illetve a Vásárló

(a)       elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Üzelemtetőnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

(b)       ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga a felhasználónak, illetve a vásárlónak, vagy ha az Üzemeltető a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a felhasználónak, illetve a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.

 A fentieknek megfelelően a Fogyasztót a jótállástól függetlenül a teljesítés időpontjától számított két (2) éves elévülési határidőig szavatossági igényérvényesítési jog illet meg azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Az előző bekezdésben leírt körülmények fennállásának bizonyítása a vásárlót terheli. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat (6) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A szavatossági igény megalapozottsága esetén a terméket a Múlt-kor kijavítja, vagy kicseréli. Ha ez bármely okból nem lehetséges, a hibás termék vételárát az Üzemeltető visszatéríti.

12. Termékszavatosság

Üzemeltető által Fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két (2) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

13. Adatvédelem

Üzemeltető a birtokába jutott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és azokat kizárólag a Honlapon található Adatkezelési tájékoztatóban leírtak szerint használja fel. Az adatkezelés során a mindenkor hatályban lévő adatvédelmi jogszabályokat tartja szem előtt. Az Üzemeltető részletes Adatkezelési tájékoztatóját megtalálja a Honlapon.

14. Panaszkezelés

Amennyiben a rendeléssel és a szállítással kapcsolatban további kérdései, vagy panasza merül fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a +36 (70) 614 7677 telefonszámon vagy a hello(kukac)magazinly.com e-mail, illetve a 1024 Budapest, Buday László utca 5/b. levelezési címen. Kiadó a panaszt 30 napon belül kivizsgálja és írásban megválaszolja.

15. Vegyes rendelkezések

Az Üzemeltető megtesz minden észszerű és elvárható intézkedést a Honlap biztonságos üzemeltetése érdekében, azonban ezen felül semmiféle, sem kifejezett, sem vélelmezett szavatosságot vagy garanciát nem vállal a Honlap biztonságáért, számítógépes vírusoktól, valamint kém- és más kártékony programoktól való mentességéért, időszerűségéért, pontosságáért, illetve megszakítás nélküli működéséért. Az Üzemeltető a Honlap használatával összefüggésben javasolja, hogy a Felhasználók tegyék meg a szükséges óvintézkedéseket: használjanak vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítsék az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

Az Üzemeltető nem felelős semmilyen kárért, amely a Honlapra való csatlakozás miatt következett be. A Felhasználót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

A rendszer a jelentkezés után visszaigazoló üzenetet küld a Felhasználónak. AzÜzemeltető nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

Ha bármely működési hiba miatt a jelentkezése nem érkezett be.

A Felhasználó számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.

A Fogyasztók panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Az illetékes járási hivatalok listáját a következőkép érheti el: http://jarasinfo.gov.hu/.

Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes járási hivatalnál benyújtható.

A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, a Felhasználó a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez (székhely: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.) fordulhat.

 


 

General Terms and Conditions

Last modified: 15 MAY 2023.

Please read this document carefully before finalizing your order, because by finalizing your order you accept these General Terms and Conditions (hereinafter referred to as "GTC"). The provisions of these GTC and the information and other information available on the website must be read together and in conjunction with each other. In the event of any discrepancy between the content of these GTC and the information and other information available on the website, the provisions of these GTC shall prevail.

If you have any questions about these Terms and Conditions, the use of the website, the products, the purchase procedure or if you wish to discuss your specific requirements with us, please contact us using the contact details provided.

1. Operator
Name: Múlt-kor Kft. (hereinafter referred to as "Operator")
Headquaters: 1024 Budapest, Keleti Károly utca 15/b.
Address: 1024 Budapest, Buday László utca 5/b. III. emelet
Web: magazinly.com
Phone: +36 (70) 614 7677
Email: hello(kukac)magazinly.com
Company number:  01 09 946026
TAX number: 22948469-2-41
Bank account number: K&H Bank – 10300002-10514972-49020019

2. Brief description of products, ordering and purchasing process
Thank you for choosing Magazinly Magazine Marketplace!

You can use the site to order annual print and digital magazine subscriptions, back issues of digital and print magazines and other cultural products (board games, books, puzzles, etc.). 

If you buy a back issue of a printed magazine or other cultural product, we will send you the items you ordered by post within 7-10 working days of payment. 

The digital subscription already includes the current issue of the magazine, as well as subsequent issues included in the subscription. 

Annual print and digital subscriptions may be renewable if you choose this payment method. Between 7 and 2 days before the automatic renewal, the system will send a message to the user to remind him/her of the deadline for automatic renewal of the subscription. Automatic renewal of the subscription can be suspended at any time after logging in on the Profile page under My Subscriptions or My Bank Cards. If you wish to suspend the automatic renewal of your subscription, you can do so by selecting Suspend Subscription Renewal under My Subscriptions or by cancelling your debit card authorisation under My Debit Cards on the Profile page. Once a subscription has been paid for and started, it cannot be cancelled.

3. Applicable legislation
The following legislation in particular applies to the Contract:
Act CLV of 1997 on Consumer Protection;

Act CVIII of 1997 on certain aspects of electronic commerce services and information society services;
Act No. V of 2013 on the Civil Code (CC);
Government Decree 151/2003 (22.IX.) on the mandatory warranty for certain consumer durables;
Government Decree No. 45/2014 (26.II.) on the Detailed Rules of Contracts between Consumers and Businesses;
Government Decree No. 19/2014 (29.IV.) on the Procedural Rules for the Handling of Warranty and Guarantee Claims for Goods Sold under a Contract between a Consumer and a Business;

Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Regulation (EC) No 95/46/EC (GDPR).

4. Scope, adoption and amendment of the GTC
The content of the contract concluded between the Parties is governed by these General Terms and Conditions and by the additional information on the Website, in addition to the provisions of the applicable mandatory legislation. Accordingly, these General Terms and Conditions contain in particular the rights and obligations of you and us, the conditions for the conclusion of the contract, the time limits for performance, the delivery and payment terms, the liability rules and the conditions for exercising the right of withdrawal.

You must read and accept the provisions of these GTC before finalising your order. Upon acceptance, the GTC shall form an integral part of the contract concluded electronically between you and the Publisher by means of a confirmation sent after the order has been placed. The language of the contract concluded electronically between the parties shall be Hungarian.

The provisions of these GTC shall be subject to change by the Publisher within the limits of applicable law. Please read the provisions of these GTC before making any purchase. Any modification of these GTC shall be valid from the date of publication on the Website. Any changes will not affect contracts (confirmed orders) already concluded up to that time.

If any provision of the GTC is invalid or unenforceable, the remaining provisions of the GTC shall remain in full force and effect. 

5. Products, Prices
On the Website, the Operator shall provide detailed information on the name and description of the product, and shall display a photo of the product. The images displayed on the product data sheets may differ from the real ones, in some cases they are used as illustrations.

The prices indicated on the Website are in HUF and include the current amount of VAT. Prices are indicative, we reserve the right to change prices. Prices do not include the cost of delivery, the cost of delivery is indicated separately in each case. For annual subscriptions to the printed magazine, no extra delivery charge will be made.

The prices on the Website are for orders/subscriptions in Hungary. Our products can also be ordered abroad to EU countries. We charge a different delivery charge for orders to foreign addresses than for orders to domestic addresses. Subscribed issues or ordered cultural products will be sent to you by post. 

The delivery discounts/freight rates on the website are only valid for orders to a domestic delivery address.

Please note that for credit card purchases, you can pay with SimplePay, K&H or PayPal accepted credit cards in our system.

If a promotional price is introduced, the Operator will fully inform Users of the duration of the promotion.

If, despite all the care taken by the Operator, an incorrect price is displayed on the Website, in particular a price that is obviously incorrect, e.g. significantly different from the generally known, generally accepted or estimated price of the product, including a conspicuous disproportion in value, or a price of "0" Ft or "1" Ft due to a system error, the Operator is not obliged to sell the product at the incorrect price, but may offer you the correct price, in the knowledge of which you may withdraw your intention to purchase. You have this right of withdrawal without giving any reason.

6. Processing of the order
6.1 The Cart, the contents of the Cart
All purchases on the Website are subject to registration.

As a first step of the purchase, you can decide which product you wish to purchase. You will then add the selected items to your shopping cart. This does not of course oblige you to buy anything, if you change your mind you can remove any item from the basket by clicking on the "delete/checkout" button. You are free to continue shopping until you leave the site or place your order. The products added to the Cart and not ordered will be kept until the Cart is emptied or becomes obsolete, the user will be notified by e-mail 3 times (after 24, 72 and 168 hours) of the fact of abandoned Cart/unpaid order.

6.2 Ordering a product, placing an order
In the Shopping Cart, we will add up the products you have selected and the total amount to be paid. After reviewing the contents of the Shopping Cart, you will be able to enter the delivery address(es). You can also enter a billing address other than the delivery address here.  After all this, you can finalize your order by clicking on the "Finalize Order" button. You can then view the contents of your shopping cart, the price to be paid for the products, the delivery price and the total amount to be paid on a summary page. If your order details are correct, you will be redirected to the SimplePay, K&H or PayPal payment page of your choice by clicking on the "Place Order" button, where payment can be securely completed.

6.3 Correcting data entry errors
If you have incorrectly added one or more items to your shopping cart during the purchase process, or if you have only discovered that your shopping cart has been incorrectly assembled after checking the price, you can use the "delete/checkout" button to remove any item or items from your shopping cart.

7. Credit card payment is a convenient and secure way to shop in our online store. Once you have placed an order for the goods in your shopping cart, and after selecting the payment method, you will be redirected to the payment page of SimplePay, K&H or PayPal, according to your choice, where you can pay by credit card through the encrypted transaction used by the respective financial service provider, which is currently considered the most secure. To make a payment by credit card, you will be asked to enter your credit card number, expiry date and three-digit security code on the payment page.

Debit cards issued for electronic use only will only be accepted if authorised by the issuing bank! Please check with your bank whether your card can be used for online purchases!

If you wish to purchase a product from us through SimplePay, you will be redirected to the SimplePay payment page where you can pay securely. If you do not have a SimplePay account, SimplePay still supports payment by credit card.

If you wish to purchase a product from us through K&H, you will be redirected to the K&H payment page where payment can be made securely. If you do not have a K&H account, K&H still supports credit card payments.

If you wish to purchase a product from us via PayPal, you will be redirected to the PayPal payment page, where payment can be made securely. If you do not have a PayPal account, PayPal still supports credit card payments.

If none of the above credit card payment options are suitable for you, you can choose to pay by bank transfer. In this case, when you place an order, we will send a "Pending payment..." order confirmation to the email address you provide, including our bank account number and payment details. Bank transfers may take several working days to process, so please send the payment receipt to [email protected] after the transfer. Once the payment has been received, a "Successful Order..." confirmation will be sent to the e-mail address you have provided. In any case, the processing of the order will start after the payment has been received!

If none of the above credit card payment options or bank transfer is suitable for you, please contact our customer service at (+36-70-614-7677) or hello(at)magazinly.com.

8. Annual print and digital subscriptions may be renewable if you choose this payment method. Between 7 and 2 days before the automatic renewal, the system will send a message to the user to remind him/her of the deadline for automatic renewal of the subscription. Automatic renewal of the subscription can be suspended at any time after logging in on the Profile page under My Subscriptions or My Bank Cards. If you wish to suspend the automatic renewal of your subscription, you can do so by selecting Suspend Subscription Renewal under My Subscriptions or by cancelling your debit card authorisation under My Debit Cards on the Profile page. Once a subscription has been paid for and started, it cannot be cancelled.

If you would like to purchase multiple copies of a product, you can specify the number of copies you wish to purchase when you add the product to your cart. You can change the number of copies of products in your Cart immediately before placing your order. If you have changed the number of items in your cart, click on the "Update quantities" button to have the system calculate the current price.

If you wish to cancel a paid order, please contact our customer service (+36-70-614-7677) or hello(at)magazinly.com.

8.1 Print annual magazine subscription / purchase of a print back issue
If you choose the instant payment and/or credit card payment method, our system will send you an automatic confirmation of the order placement and successful financial transaction within 48 hours. 
If you purchase a printed back issue of the magazine, we will charge a delivery fee.
The annual subscription fee includes the delivery charge. The annual print subscription includes all the issues included and starts with the next issue, not the current issue (available from newsagents).
Annual print and digital subscriptions may be renewable if you choose this payment method. Between 7 and 2 days before the automatic renewal, the system will send a message to remind the user of the deadline for automatic renewal of the subscription. Automatic renewal of the subscription can be suspended at any time after logging in on the Profile page under My Subscriptions or My Bank Cards. If you wish to suspend the automatic renewal of your subscription, you can do so by selecting Suspend Subscription Renewal under My Subscriptions or by cancelling your debit card authorisation under My Debit Cards on the Profile page.
Once a subscription has been paid for and started, it cannot be cancelled.
Subscriptions to a delivery address abroad will be charged at a different delivery rate to that of a domestic address. Subscriptions or back issues will be sent to you by post.

8.2 Digital annual magazine subscription / purchase of digital magazine
Digital products are available after registration and login on the Website. Internet connection is required to log in and open the digital reader and digital magazines. A user can only log in to his account from one device at a time, otherwise the system will automatically log out the previously logged in user. The content of the digital magazines is only available online, without an internet connection the purchased content is not accessible. Digital publications cannot be downloaded to a personal device, cannot be accessed on an e-book reader and can only be accessed from a web browser.

The annual subscription includes the current issue of the journal and the next issues to be published under the annual subscription. The first (current) issue of the digital subscription will be available immediately after registration and login on the Website. You can monitor the status of your subscription on the "Profile" page. After your subscription expires, the products you have purchased will remain available in your account.
Previous digital magazine issue(s) or special issue(s) purchased as part of a non-subscription will remain available in your account after registration and login.
You also have the option to make a gift within a digital purchase. If you make a gift, we will notify the recipient of your gift by email. The notification email will include a coupon code. The coupon can be used during the gift recipient's own registration (or after login if already registered). After login, the products will be available to him/her. The gift giver has the option to set the day (12:00 CET) on which the gift recipient will receive the notification email. This date must be within 60 days of placing the order.
Annual print and digital subscriptions can be renewable if you choose this payment method. Between 7 and 2 days prior to the automatic renewal, the system will send a message to the user to remind him/her of the deadline for automatic renewal of the subscription. Automatic renewal of the subscription can be suspended at any time after logging in on the Profile page under My Subscriptions or My Bank Cards. If you wish to suspend the automatic renewal of your subscription, you can do so by selecting Suspend Subscription Renewal under My Subscriptions or by cancelling your debit card authorisation under My Debit Cards on the Profile page.
Once a subscription has been paid for and started, it cannot be cancelled.


8.3 Purchase of a cultural product for a domestic or foreign delivery address
If you choose the instant payment method using SimplePay, K&H or PayPal, our system will send you an automatic confirmation of the order placement and successful financial transaction within 48 hours.

Cultural products of the Múlt-kor can be ordered outside of Hungary to EU countries, only with immediate payment.
Subscriptions to foreign delivery addresses will be charged at a different rate than domestic delivery. The delivery discounts/freight-only shipping rates on the website are only valid for domestic orders to one delivery address.
Orders will be sent to you by post.


9. Processing of orders, delivery
Orders will be processed immediately after payment and within 5 working days at the latest.

Domestic delivery charges will be calculated according to the current postal rates. The delivery of paid products will be made by post. Printed back issues or cultural products will be delivered to the consumer within 7-10 working days after receipt of payment. No cash on delivery or personal collection is possible.

When ordering a printed subscription, the subscription will not start from the current issue (available at newsagents on the date of payment) but from the next issue.
For the purchase of a printed back issue of 1-4 issues, the delivery cost will be based on the prevailing postal rate, sent by registered post.  
For physical products or orders of more than 4 issues, we will send the ordered product by courier.
The delivery discounts/freight rates on the website are only valid for domestic orders to one delivery address.
The parcel will be delivered by courier service within 48 hours of dispatch. If the first delivery attempt is unsuccessful, the courier will attempt to deliver the parcel again on the next working day or on a working day agreed with the address. If the second delivery attempt is unsuccessful, the courier shall again leave a notice at the address indicating the postal address and the time and place of delivery where the person entitled may collect the consignment. 

We will keep the customer informed of the shipment's route and status, and the recipient of the delivery due date.

Unfortunately, it may sometimes happen that for reasons beyond our control, we are unable to fulfil the order by the agreed deadline. In such cases, we will always try to inform the customer as soon as possible of the delay and, if known, of the expected new delivery date.
If you have any further questions regarding your order or delivery, please do not hesitate to contact our customer service on +36 (70) 614 7677 or by e-mail at hello(at)magazinly.com.

If the Operator fails to fulfil its obligations during the ordering process because the product specified in the order is not available, we will inform the customer immediately and refund the amount paid by the customer without delay, but within 30 days at the latest.

10. The provisions of this clause apply exclusively to users and customers acting outside the scope of their profession, occupation or business activity who purchase, order, receive, use or avail themselves of products (goods) or services and are the addressee of commercial communications or offers relating to the goods (hereinafter referred to as "Consumer" for the purposes of this clause).

The Consumer has the right to withdraw from the contract without giving any reason within fourteen (14) days of the date of receipt of the product, or in the case of the supply of several products, of the last product supplied, by the Consumer or a third party other than the carrier, designated by the Consumer, in the case of a contract for the sale of products. The Consumer may also exercise his right of withdrawal during the period between the date of conclusion of the contract and the date of receipt of the product.

In the case of a contract for the provision of a service, the Consumer shall have the right to withdraw from the contract without giving any reason within fourteen (14) days from the day of conclusion of the contract.

If the Consumer wishes to exercise his right of withdrawal, he shall send a clear statement of his intention to withdraw to the Operator at one of the contact details specified by the Operator in clause 1 of these GTC. The Consumer shall exercise his right of withdrawal within the time limit if he sends his notice of withdrawal to the Operator before the expiry of the time limit indicated above. The Operator shall acknowledge receipt of the Consumer's withdrawal by e-mail without delay.

The Consumer shall bear the burden of proving that he has exercised his right of withdrawal in accordance with the provisions set out in this Clause 10.

In the case of a written withdrawal, it shall be deemed to have been exercised within the time limit if the Consumer sends his declaration to that effect to the Operator within 14 (fourteen) calendar days (up to and including the 14th calendar day).

In the case of notification by post, the date of posting shall be taken into account by the Operator for the calculation of the time limit, in the case of notification by e-mail, the date of sending the e-mail. It is recommended that the Consumer sends the letter of withdrawal by registered mail, so that the date of dispatch can be credibly proven.

In case of withdrawal, the Consumer is obliged to return the ordered product to the address of the Operator (1024 Budapest, Buday László u. 5/b) without undue delay, but not later than 14 (fourteen) days from the date of the communication of the withdrawal. The time limit shall be deemed to have been observed if the Consumer sends (posts or delivers to the courier ordered by him) the product before the expiry of the 14 (fourteen) day time limit. The cost of returning the product to the Customer's address shall be borne by the Consumer. The Customer shall not be able to accept the parcel returned by cash on delivery. No costs other than the cost of returning the product shall be charged to the Consumer in the event of cancellation. If the product has been delivered to the Consumer at the same time as the off-premises contract has been concluded, the Operator shall return the product at its own expense if it cannot be returned by post due to its nature.

If the Consumer withdraws from the contract, the Operator shall reimburse all the consideration paid by the Consumer without delay, but at the latest within 14 (fourteen) days of receipt of the Consumer's notice of withdrawal, subject to the condition that the Product is returned, including the cost of carriage (delivery), except for any additional costs incurred as a result of the Consumer's choice of a mode of carriage other than the cheapest usual mode of carriage offered by the Customer. The Operator shall be entitled to withhold the refund until the product has been returned or until the Consumer has provided credible proof that he has returned it, whichever is the earlier.

In the refund, the Operator shall use the same method of payment as the one used in the original transaction, unless the Consumer expressly agrees to use another method of payment; no additional costs shall be charged to the Consumer as a result of the use of this method of refund.

The Consumer may be held liable for depreciation of the product only if it is due to use beyond that necessary to establish the nature and characteristics of the product.

The Consumer may not exercise his right of withdrawal:

(a) in the case of a contract for the provision of a service, after the service has been wholly performed, if the operator has begun performance with the consumer's express prior consent and the consumer has acknowledged that he loses his right of withdrawal after the service has been wholly performed

(b) in respect of a product which, by its nature, is inseparably mixed with other products after delivery.

11. Warranty, guarantee, accessory warranty 
The user may make a warranty claim against the Operator in the event of quality defects. The (accessory) warranty means the Operator's liability for defective performance. Defective performance is deemed to exist if the product or service - at the time of performance - does not comply with the characteristics indicated on the website and those specified by the Operator. The customer is liable for the purchase of the product and the ordering of the service in accordance with the provisions of the Civil Code. 6:163- a of the Civil Code, the Customer may assert his warranty claims within a limitation period of one year from the date of performance, or two years in the case of the Consumer. Complaints and objections concerning the quality of the delivered products must be notified to the Operator within the shortest time possible under the circumstances after the defect has been discovered. In the case of consumer contracts, the law sets a two-month time limit within which the notification of a complaint is deemed to have been made in due time. Notification after two months does not in itself result in the loss of the customer's rights, but the damage caused by late notification must be compensated to the Operator.

In the event of defective performance, the User or the Customer

(a) in the first instance, at his option, demand repair or replacement, unless the chosen warranty claim is impossible to fulfil or would result in disproportionate additional costs for the Operator compared with the fulfilment of the other warranty claim.

(b) if the user or the customer has no right to repair or replacement, or if the Operator has not undertaken to repair or replace the goods or cannot fulfil its obligation (within a reasonable time and without significant inconvenience to the user or the customer), it may, at its option, claim an appropriate discount or withdraw from the contract.

 As stated above, the Consumer shall be entitled to a warranty claim for defects in the Product which existed at the time of delivery of the Product, irrespective of the warranty, until the expiry of the two (2) year limitation period from the date of performance.

The burden of proving the existence of the circumstances described in the preceding paragraph shall be on the buyer. In the case of a contract between a consumer and a business, it shall be presumed, until the contrary is proved, that the defect discovered by the consumer within six (6) months of performance existed at the time of performance, unless such presumption is incompatible with the nature of the thing or the nature of the defect.

If the warranty claim is justified, the product will be repaired or replaced by Múlt-kor. If this is not possible for any reason, the Operator will refund the purchase price of the defective product.

12. Product Warranty
In the event of a defect in a movable good sold by the Operator to the Consumer (for the purposes of this subsection: product), the Consumer may require the manufacturer to repair the defect or, if repair is not possible within a reasonable period of time without prejudice to the interests of the Consumer, to replace the product. A product is defective if it does not meet the quality requirements in force when it was placed on the market by the producer or if it does not have the characteristics described by the producer.

The manufacturer is the producer and distributor of the product.

The manufacturer is exempted from the obligation to guarantee the product if he proves that

(a) he has not manufactured or distributed the product in the course of his trade, business or profession;
(b) at the time the product was placed on the market, the defect was not detectable by the state of science and technology; or
(c) the defect in the product was caused by the application of a law or a mandatory requirement of a public authority.
(d) in the case of replacement, the manufacturer is liable for the replaced product; in the case of repair, the manufacturer is liable for the part of the product affected by the repair.

The manufacturer is under a product warranty for a period of two (2) years from the date on which the product is placed on the market.

13. Data protection
The Operator shall treat the personal data in its possession confidentially and shall use them only as described in the Data Management Information on the Website. In processing the data, it shall comply with the data protection legislation in force at the time. The Operator's detailed Privacy Policy is available on the Website.

14. If you have any further questions or complaints regarding your order or delivery, please contact our customer service at +36 (70) 614 7677 or hello(at)magazinly.com e-mail or at the postal address at 5/b Buday László utca, 1024 Budapest, Hungary. The publisher will investigate the complaint and respond in writing within 30 days.

15. Miscellaneous provisions
The Operator shall take all reasonable and expected measures to ensure the safe operation of the Website, but in addition, the Operator does not assume any warranty or guarantee, express or implied, for the security, freedom from computer viruses, spyware and other harmful programs, timeliness, accuracy or uninterrupted operation of the Website. In connection with the use of the Website, the Operator recommends that Users take the necessary precautions: use virus and spyware protection software with an up-to-date database, install security updates to the operating system. Purchasing on the Website implies the User's knowledge of the technical and technological limitations of the Internet and acceptance of the potential for error inherent in the technology.

The Operator shall not be liable for any damage resulting from the connection to the Website. The User shall be responsible for protecting his/her computer and the data on it.

The system will send a confirmation message to the User after the application. The Operator shall not be liable for any damage in the following cases:

If your application is not received due to any malfunction.

For any failure of the User's computer due to any hardware or software malfunction or for any damage caused by the interruption of the Internet connection.

Consumers may address their complaints in the first instance to their local district offices. A list of the competent district offices can be found at: http://jarasinfo.gov.hu/.

Jurisdiction is based on the consumer's place of residence, the place where the business is established, the place where the business is located and the place where the infringement took place. The application can be submitted to any competent district office.

The contracting parties shall make every effort to settle any disputes by negotiation. If it is not possible to settle the dispute through negotiation, the User may submit the dispute to the Budapest Chamber of Commerce and Industry's Conciliation Board (headquarters: 1016. Budapest, Krisztina krt. 99., III. floor. 310., mailing address: 1253 Budapest, PO Box 10.).